Sabtu, 11 April 2020

CARA NAK HANTAR BORANG I AKAUN DI EMAIL/GMAIL

Okeyh first..tak mahir sgt bab kwsp..sbb aq rse aq kecik je lagi.
Tapi bile PM kita kata boleh buat pengeluaran..automatik ramai kalangan kita terutama ibu bapa kita pening. Pesanan saya..better mak cik Kiah suh ank mak cik yg buatkan..sbb mereka boleh lah tahu serba sedikit pasal IT ni. Kalau ank makcik tak thu, tanya la jiran2 mane tahu dorang boleh tolong..betul tak?

kenapa saya buat entri ni? hehehe..bagus soalan. Sebenarnya sape yang ade dah I akaun senang..tup tup..isi semua.. permohonan berjaya hantar..tunggu duit je masuk. Alhamdulillah, umi ng abahku ade I akaun. Yg jadi masalah skang jiran aq n kakk kat tempat kerja...hihi..diorang tahu je pasal IT ni cume nak menghantar melalui emel tu mereka pening.. Saya harap apa yg saya dh buat utk jiran dgn kakak tempat kje tu betullah .. Skarang ni tunggu die SMS je. Insha Allah.

ok masalah nye mcm ni, diorang yg mintak tlong saya ni adalah pengguna yg tidak mempunyai I akaun. Diorang dh siap isi apa semua dah.. cantik semua..hihi.. cop!! sapa yg takthu camne nk start boleh la tengok blog  sis nurul ni..(SINI) apa-apa hal..boleh la tanya sis ni..sis ni bnyak membantu tau..tq sis..love u..

saya bukanlah nak cita pasal cara nak isi ke apa.
just simple je ni. nak cita pasal cara hantar benda tu kt email.
paling penting mcm kak nurul tu ckap pastikan tak lebih 2 mb tau.
mcm apa yg awak bace pasal entri kak nurul tu die guna pdf punya kan..

Mcm saya,guna fon je.. Klau yg guna fon senang sikit..download je dlm  Play Store fon anda.. cari apps DECOMP. download la yer..

jom tengok step by step nye.

1. download apps DECOMP



2. Lepas dah download,First sekali, kalau die suh isi email time tu,awak kena isi la. bukak apps tu

3. Nanti tekan je kat tempat sy tunjuk anak panah tu,untuk ambik gambar yg awak nak compresskan tu.


4. Cari la imej yang awak nak tu. Contoh kalau gambar ic awak cri la gambar ic tu.
Ni contoh,saya pilih gambar yg saya nak kecikkan saiz dia.



5.haa bila dah tekan gambar tu, akan keluar macam ni..ha awak adjust ikut yg awak nak.
Saya tak adjust apa pun start terus taknak buang masa..hahahhaa.

6.Haa lepastu die buatlah kerja dia automatik siap..tunggu je la..dah siap.. Done..
nampak tak? drpd 397.5 kb..kecikkkan jadi 61.4 kb je. Sangat magic..hahahaha.

Done untuk tutorial ni..hahaha.. SELAMAT MENCUBA SEMUA
sapa yang dah buat tu,meh sini comment,bagi pandangan,or apa2 la..tinggalkan jejak ke..jangan malu jangan segan..bye2



MESEJ: JANGAN LUPA KOMEN DAN FOLLOW!












Tiada ulasan:

Catat Ulasan